ابراهیمی شهرآباد، رقیه ارائه رویکردی پیشنهادی جهت تدوین محتوا و تدریس زبان فارسی متناسب با نظام آموزشی و تربیتی جامعه المصطفى(ص) العالمیه [دوره 8، شماره 13، 1402، صفحه 185-210]
ابوالفضلی، زینب تعاملات زبانی با کودکان: تاثیر سن و سطح سواد پدر و مادر [دوره 3، شماره 4، 1396، صفحه 89-116]
احمدی، شیوا استعاره دستوری از منظر آموزش و یادگیری زبان فارسی: تحلیلی بر پایه دیدگاه زبان بنیاد هلیدی [دوره 4، شماره 6، 1397، صفحه 11-38]
احمدی جعفری، منصوره مبانی نظری مهارت های آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان [دوره 6، شماره 10، 1399، صفحه 59-76]
ایرانی، نفیسه بررسی اهمیت و کارکرد قصهگویی و قصهخوانی در آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان [دوره 4، شماره 6، 1397، صفحه 39-58]
ایزدی، الهام آموزش واژگان فارسی بر اساس تأثیر استفاده از زبان اول بر آموزش زبان دوم [دوره 6، شماره 11، 1399، صفحه 11-36]
اسحاقی، الهه تهیه و تدوین متون فیلم آموزشی برای پرفا (1)سطح پایه [دوره 6، شماره 10، 1399، صفحه 11-58]
اسحاقی، فاخته بررسی رشد کمی و ارتقای کیفیت رشته زبان و ادبیات فارسی در نظام آموزش عالی ایران [دوره 3، شماره 5، 1396، صفحه 119-149]
اسکندری، بهاءالدین مقایسهای میان اصطلاحات، ضرب المثل ها، ترکیب های فعلی و کاربردهای مجازی در زبانهای فارسی و انگلیسی [دوره 5، شماره 8، 1398، صفحه 11-46]
اسکندری، بهاء الدین نگاهی دوباره به قاعده حذف در زبان فارسی شکسته [دوره 3، شماره 5، 1396، صفحه 31-60]
اسلامی، محرم تحولِ تاریخی واحد نحوی به واژه نو در زبان فارسی [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 83-100]
اسماعیلی، کوروش مقایسه هوش هیجانی و یادگیری زبان فارسی (خواندن و نوشتن) بین فارسی آموزان دانشگاه مجازی جامعه المصطفی قم و دانشگاه حضوری علوم پزشکی تهران [دوره 3، شماره 4، 1396، صفحه 117-139]
اسماعیل فرجی، سید توصیف و تحلیل کتاب های میانی مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی از بُعد طراحی آموزشی (بر اساس شاخص های «لشین» و همکاران در طراحی آموزشی) [دوره 2، شماره 2، 1395، صفحه 117-133]
افتخاری، زهرا واکاوی کتب آموزش زبان فارسی مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی المهدی در میزان بهره گیری از آموزه های اسلامی [دوره 6، شماره 10، 1399، صفحه 129-152]
اکبرپور، محمدجواد تحلیل خطای آوایی فارسیآموزان ژاپنی در چارچوب نظریه بهینگی و ارائه راهکارآموزشی [دوره 7، شماره 12، 1401، صفحه 45-66]
امیریان، زهرا تدوین محتوای خواندن متون بازرگانی برای فارسیآموزان سطح متوسط در چارچوب اندرسون (1994) و بر اساس چارچوب مرجع آموزش زبان فارسی [دوره 3، شماره 4، 1396، صفحه 11-35]
امیریان، زهرا تهیه و تدوین متون خواندن برگرفته از قصههای کلیله ودمنه برای غیرفارسی زبانان [دوره 8، شماره 13، 1402، صفحه 131-169]
ب
بابایی، الهام ِتلفظ فعل مضارع اخباری در دو گونۀ گفتاری و خوانداری فارسی و ضرورت و نحوۀ آموزش آن به غیرفارسی زبانان [دوره 5، شماره 9، 1398، صفحه 31-54]
بابایی ولنی، الهام اهمیت آموزش و ارزشیابی واژگان در یادگیری زبان دوم/خارجی [دوره 7، شماره 12، 1401، صفحه 89-104]
بازدار، تهمینه بررسی تطبیقی ویژگیهای زمان دستوری و نمود در زبانهای فارسی و چینی براساس زبانشناسی پیکرهای [دوره 8، شماره 13، 1402، صفحه 211-237]
باقری، محبوبه مقایسه هوش هیجانی و یادگیری زبان فارسی (خواندن و نوشتن) بین فارسی آموزان دانشگاه مجازی جامعه المصطفی قم و دانشگاه حضوری علوم پزشکی تهران [دوره 3، شماره 4، 1396، صفحه 117-139]
باوان پوری، مسعود آسیب شناسی پیامک در ساختار زبان فارسی مطالعه مورد پژوهش: شماره 74 مجله فرهنگی پیام آرا [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 123-139]
برزگر بفروئی، محدثه نگاهی به ترکیبات ساده وصفی و اضافی در زبانهای فارسی و چینی (رویکردی آموزشی) [دوره 7، شماره 12، 1401، صفحه 105-123]
پ
پاکدل، مهدی بررسی و تحلیل خطاهای دستوری زبان آموزان آذری از نظر روی ساخت جمله های ساده خبری [دوره 5، شماره 8، 1398، صفحه 47-68]
پدرام میرزایی، علی آموزش افعال پیشوندی فارسی به ترک زبانان آذری از طریق تطبیق [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 37-57]
پناهی، ثریا دربارۀ تدوین دستور جامع زبان فارسی [دوره 5، شماره 8، 1398، صفحه 69-84]
ت
تهوری، زهرا روش تعاملی در آموزش زبان فارسی به عربزبانان (مطالعه موردی، سطح آوایی) [دوره 2، شماره 2، 1395، صفحه 11-39]
تهوری، زهرا سبک های یادگیری و مهارت خواندن فارسی آموزان غیر فارسی زبان سطح پیشرفته [دوره 6، شماره 11، 1399، صفحه 75-94]
ث
ثباتی، الهام روش تعاملی در آموزش زبان فارسی به عربزبانان (مطالعه موردی، سطح آوایی) [دوره 2، شماره 2، 1395، صفحه 11-39]
ج
جعفری، فاطمه نیازها و افق ها در توسعه آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 11-35]
جعفری، فاطمه تاثیر تفاوت های آوایی در توانایی نوشتاری فارسی آموزان چینی [دوره 2، شماره 3، 1395، صفحه 63-82]
جلیلی دو آب، مریم بررسی گذراییِ کتاب «خواندن و نوشتن دورۀ مقدماتی نهضت سوادآموزی» از منظر فرانقش اندیشگانی [دوره 2، شماره 2، 1395، صفحه 83-97]
جمشیدی، محسن نقش انگارهها در یادگیری زبان دوم [دوره 4، شماره 6، 1397، صفحه 97-110]
جمشیدی کوهساری، محسن مولفههای اخلاقی استاد زبان فارسی به غیرفارسی زبانان [دوره 3، شماره 4، 1396، صفحه 141-159]
جهانی، زهرا معرفی «الگوی زبامغز» جهت آموزش مهارت گفتگو به غیرفارسیزبانان [دوره 7، شماره 12، 1401، صفحه 13-43]
جوربنیان، عارف بررسی خطاهای پر بسامد استانبولی زبانان در یادگیری و کاربرد حروف اضافة زبان فارسی (مطالعه و تحلیل) [دوره 7، شماره 12، 1401، صفحه 283-318]
ح
حبیبی، رقیه سازمان دهی محتوا در متون آموزشی زبان فارسی [دوره 6، شماره 11، 1399، صفحه 37-58]
حبیبی، فاطمه بررسی خطاهای آوایی مالایی زبانان در یادگیری و کاربرد زبان فارسی [دوره 3، شماره 4، 1396، صفحه 51-87]
حجازی، محمد جواد بررسی خطاهای آوایی مالایی زبانان در یادگیری و کاربرد زبان فارسی [دوره 3، شماره 4، 1396، صفحه 51-87]
حسابی، اکبر بررسی نقش و کاربرد گروه های واژگانی در متون خبری سیاسی [دوره 4، شماره 6، 1397، صفحه 59-78]
حسن تقیه، محمد چگونگی نگارش و حرکت گذاری عربی در آموزش زبان فارسی [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 101-121]
خ
خاتمی، احمد واکاوی فنون بلاغت ادبیات فارسی از منظر آموزش به غیرفارسی زبانان [دوره 7، شماره 12، 1401، صفحه 143-169]
خاتونی، شیوا آموزش واژگان فارسی بر اساس تأثیر استفاده از زبان اول بر آموزش زبان دوم [دوره 6، شماره 11، 1399، صفحه 11-36]
خدایی لیقوان، عاطفه جایگاه ادبیات در آموزش زبان فارسی [دوره 4، شماره 7، 1397، صفحه 31-46]
خواجوی، یاسر رعایت اصول نگارش و ویرایش فارسی در نوشتار دانشجویان: مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه سلمان فارسی [دوره 8، شماره 13، 1402، صفحه 99-130]
ر
ربیعی فر، منتظر ارزیابی و نقد آزمون کتاب سوم مرکز زبان و معارف اسلامی جامعه المصطفی براساس استانداردهای آزمون [دوره 5، شماره 8، 1398، صفحه 113-134]
رحیمیان، جلال آموزش زبان فارسی در کشور بلاروس [دوره 2، شماره 3، 1395، صفحه 11-31]
رستمی، اعظم بررسی عوامل موثر بر بروز خطاهای املایی در فرایند فراگیری زبان مادری مطالعه موردی دو زبان فارسی و انگلیسی [دوره 4، شماره 7، 1397، صفحه 11-30]
رستمی، اعظم نقد کتاب فارسی به فارسی بر مبنای چارچوب الیس [دوره 5، شماره 9، 1398، صفحه 11-30]
رستمی، اعظم بررسی بینامتنیت در نوشتار فارسی آموزان خارجی بر مبنای نظریه ژنت (مطالعه موردی در مؤسسه دهخدا) [دوره 6، شماره 11، 1399، صفحه 95-110]
رستمی، رویا تهیه و تدوین متون خواندن برگرفته از قصههای کلیله ودمنه برای غیرفارسی زبانان [دوره 8، شماره 13، 1402، صفحه 131-169]
رضایی، والی تدوین محتوای خواندن برای آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان با استفاده از قصههای قرآن [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 59-82]
رضاپور، ابراهیم بررسی گذراییِ کتاب «خواندن و نوشتن دورۀ مقدماتی نهضت سوادآموزی» از منظر فرانقش اندیشگانی [دوره 2، شماره 2، 1395، صفحه 83-97]
رفیعی، عادل تدوین محتوای خواندن متون بازرگانی برای فارسیآموزان سطح متوسط در چارچوب اندرسون (1994) و بر اساس چارچوب مرجع آموزش زبان فارسی [دوره 3، شماره 4، 1396، صفحه 11-35]
رفیعی، عادل تهیه و تدوین متون خواندن برگرفته از قصههای کلیله ودمنه برای غیرفارسی زبانان [دوره 8، شماره 13، 1402، صفحه 131-169]
رنگینی، فریده واکاوی کتب آموزش زبان فارسی مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی المهدی در میزان بهره گیری از آموزه های اسلامی [دوره 6، شماره 10، 1399، صفحه 129-152]
روح الامینی، عیسی آسیب شناسی محتوای آموزش زبان فارسی در مرکز آموزش [دوره 6، شماره 10، 1399، صفحه 91-112]
رئیسی مبارکه، نفیسه چهره فرهنگ و خُلقیات ایرانی در کتاب های آموزش زبان فارسی به انگلیسی زبانان [دوره 2، شماره 3، 1395، صفحه 83-104]
ز
زارع میرک آباد، هادی بررسی نقش و کاربرد گروه های واژگانی در متون خبری سیاسی [دوره 4، شماره 6، 1397، صفحه 59-78]
س
ساداتی نژاد، فاطمه بررسی نظرات مدرسان آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان درمورد به کارگیری فناوریهای اینترنت محور در آموزش الکترونیکی [دوره 7، شماره 12، 1401، صفحه 193-224]
سخن آفرین، آزاده ارزیابی مهارت های چهارگانه زبان به عنوان یکی از شاخص های گزینش کتاب مناسب در کتاب «فارسی گفتاری» [دوره 6، شماره 11، 1399، صفحه 59-74]
سرافراز یزدی، سعیده اعتبارسنجی آزمون تعیین سطح مرکز آزفا در دانشگاه فردوسی مشهد [دوره 5، شماره 8، 1398، صفحه 85-112]
سعیدی، زری سبک های یادگیری و مهارت خواندن فارسی آموزان غیر فارسی زبان سطح پیشرفته [دوره 6، شماره 11، 1399، صفحه 75-94]
سلیمانی، حسن بررسی خطاهای آوایی مالایی زبانان در یادگیری و کاربرد زبان فارسی [دوره 3، شماره 4، 1396، صفحه 51-87]
سلیمانی، حسن راهبردهای مهارت گوش دادن در آموزش زبان فارسی به عنوان زبان دوم [دوره 8، شماره 13، 1402، صفحه 285-306]
سلیمانی، علی نقدی بر شیوۀ تلفّظ واژگانی فرهنگهای زبان فارسی [دوره 2، شماره 3، 1395، صفحه 125-145]
ش
شیردست بهنمیری، مهشید بررسی محتوا و عناصر فرهنگی در کتاب درس «پرفا 1» برپایه انگاره تلفیقی کرتازی و جین و آداسکو و همکاران [دوره 8، شماره 13، 1402، صفحه 337-353]
شکوفگی، حامد تحولِ تاریخی واحد نحوی به واژه نو در زبان فارسی [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 83-100]
ص
صادقی، طاهره ساختار کلمات هم خانواده ساز [دوره 4، شماره 6، 1397، صفحه 79-96]
صادقی، کریم تعاملات زبانی با کودکان: تاثیر سن و سطح سواد پدر و مادر [دوره 3، شماره 4، 1396، صفحه 89-116]
صحرایی، رضا مراد بررسی و تحلیل نحوۀ آموزش تلفظ زبان فارسی در مجموعۀ آموزشی آموزش فارسی به فارسی [دوره 3، شماره 5، 1396، صفحه 61-84]
صحرایی، رضا مراد پردازش مبتداسازی در جملات فارسی توسط فارسیآموزان غیرایرانی (تحلیلی بر پایۀ نظریۀ پردازش درونداد ونپتن) [دوره 8، شماره 13، 1402، صفحه 307-336]
صدیق، محسن نقدی بر شیوۀ تلفّظ واژگانی فرهنگهای زبان فارسی [دوره 2، شماره 3، 1395، صفحه 125-145]
صفارمقدم، احمد واکاوی فنون بلاغت ادبیات فارسی از منظر آموزش به غیرفارسی زبانان [دوره 7، شماره 12، 1401، صفحه 143-169]
صفری، احمد استفاده از راهبردهای خواندن برای درک بهتر مطلب در متون آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان [دوره 5، شماره 8، 1398، صفحه 135-164]
صلاحی، رقیه بررسی کاربرد منابع دانش و تأثیر آن بر میزان موفقیت فارسی آموزان عرب زبان (راهبردهای استنباط معنی واژگان فارسی با ریشۀ عربی) [دوره 5، شماره 9، 1398، صفحه 131-151]
صلواتی زاده، فاطمه ارزیابی و نقد آزمون کتاب سوم مرکز زبان و معارف اسلامی جامعه المصطفی براساس استانداردهای آزمون [دوره 5، شماره 8، 1398، صفحه 113-134]
ط
طالعی، محمدحسین نقش روشهای ارتباطی و ساختار محور در کتاب چهارم مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی [دوره 4، شماره 7، 1397، صفحه 47-60]
طالعی، محمد حسین آموزش زبان با کمک فیلم [دوره 2، شماره 3، 1395، صفحه 105-123]
طالعی، محمد حسین نقدی بر کتاب آموزش فارسی به فارسی(3) مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی [دوره 3، شماره 5، 1396، صفحه 11-30]
طالعی، محمد حسین بررسی آزمون نوشته پایانی مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی [دوره 6، شماره 11، 1399، صفحه 111-124]
طاهر زاده، میترا ارزیابی میزان علاقه فارسی آموزانِ عرب زبان به فراگیری فرهنگ ایرانی [دوره 2، شماره 2، 1395، صفحه 69-81]
طبری شاهاندشت، نرگس بررسی وضعیت آموزش زبان چینی و فارسی در ایران و چین [دوره 8، شماره 13، 1402، صفحه 71-98]
ع
عباسی، زهرا آموزش مهارت نوشتن به فراگیران زبان فارسی، به عنوان زبان دوم، از نگاه نظری [دوره 2، شماره 2، 1395، صفحه 41-67]
عباس زاده زیدی، لیلا آموزش جملات شرطی غیرواقعی و فرضی به غیر فارسیزبانان در فرایند فرهنگسازی [دوره 4، شماره 7، 1397، صفحه 61-80]
عرب نژاد، زینب معرفی ویژگی های آموزش الکترونیک زبان، با نگاهی به آموزش الکترونیک زبان فارسی [دوره 2، شماره 2، 1395، صفحه 99-115]
عرب نژاد، زینب نقش انگیزشی محتوا در گسترش و بهبود آموزش زبان فارسی و راهکارهای آن [دوره 4، شماره 6، 1397، صفحه 111-123]
عرب نژاد، زینب دشواری آموزش زمان فعل ها برای زبان آموزان فارسی (با تاکید بر فعل التزامی و لزوم آشنایی با کاربردهای آن) [دوره 5، شماره 9، 1398، صفحه 75-88]
عقبی، زهرا راهکارهای آموزش الفبای زبان فارسی به غیرفارسیزبانان از دیدگاه مدرسان [دوره 7، شماره 12، 1401، صفحه 125-142]
علیمراد، زهرا بررسی کاربرد منابع دانش و تأثیر آن بر میزان موفقیت فارسی آموزان عرب زبان (راهبردهای استنباط معنی واژگان فارسی با ریشۀ عربی) [دوره 5، شماره 9، 1398، صفحه 131-151]
غ
غیاثی زارچ، ابوالقاسم نیازها و افق ها در توسعه آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 11-35]
غیاثی زارچ، ابوالقاسم تاثیر تفاوت های آوایی در توانایی نوشتاری فارسی آموزان چینی [دوره 2، شماره 3، 1395، صفحه 63-82]
ف
فاطمی منش، علی طراحی فرایند نوشتن در سطح پایه با بهره گیری از رویکرد تکلیف محور در ﭼﺎرﭼﻮب روﯾﮑﺮد ارﺗﺒﺎﻃﯽ [دوره 4، شماره 7، 1397، صفحه 80-102]
فاطمی منش، علی مطالعه موردی شیوههای تدریس نگارش در مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی جامعة المصطفی(ص) العالمیه [دوره 7، شماره 12، 1401، صفحه 255-281]
فاطمی منش، علی ارزیابی محتوای دستور در کتاب «پارسا» فارسی عمومی (1) در سطح مقدماتی، بر اساس رویکرد دستور آموزشی [دوره 8، شماره 13، 1402، صفحه 238-283]
فتوحی، فرناز واکاوی فنون بلاغت ادبیات فارسی از منظر آموزش به غیرفارسی زبانان [دوره 7، شماره 12، 1401، صفحه 143-169]
فرازنده پور، فائزه توصیف و تحلیل شبکه آموزشی شاد از منظر زبانشناسی [دوره 7، شماره 12، 1401، صفحه 67-87]
فرجی، اسماعیل آموزش جملات شرطی غیرواقعی و فرضی به غیر فارسیزبانان در فرایند فرهنگسازی [دوره 4، شماره 7، 1397، صفحه 61-80]
فرجی، سید اسماعیل بررسی نقش داستان کوتاه در فرآیند آموزش زبان فارسی به غیر فارسیزبانان [دوره 3، شماره 5، 1396، صفحه 85-102]
فرجی، سید اسماعیل بررسی جایگاه مطالعات میان رشته ای در آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان [دوره 6، شماره 10، 1399، صفحه 77-90]
فرجی، سید اسماعیل بررسی رویکردهای ضروری در آموزش حروف اضافه به فارسیآموزان ِغیرفارسی زبانان [دوره 7، شماره 12، 1401، صفحه 171-192]
فرخ، زهرا راهبردهای مهارت گوش دادن در آموزش زبان فارسی به عنوان زبان دوم [دوره 8، شماره 13، 1402، صفحه 285-306]
فلاح، فاطمه رعایت اصول نگارش و ویرایش فارسی در نوشتار دانشجویان: مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه سلمان فارسی [دوره 8، شماره 13، 1402، صفحه 99-130]
ق
قابلی، نرجس آسیب شناسی پیامک در ساختار زبان فارسی مطالعه مورد پژوهش: شماره 74 مجله فرهنگی پیام آرا [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 123-139]
قاسم پور مقدم، حسین بررسی میزان انگیزه دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی در یادگیری زبان فارسی [دوره 3، شماره 5، 1396، صفحه 103-118]
قاضی جولائی، مینا ارزیابی میزان علاقه فارسی آموزانِ عرب زبان به فراگیری فرهنگ ایرانی [دوره 2، شماره 2، 1395، صفحه 69-81]
قمبری، مرتضی علل ضعف دانش آموزان در درس ادبیات فارسی (مطالعۀ موردی) [دوره 5، شماره 9، 1398، صفحه 89-104]
قنسولی، بهزاد اعتبارسنجی آزمون تعیین سطح مرکز آزفا در دانشگاه فردوسی مشهد [دوره 5، شماره 8، 1398، صفحه 85-112]
گل پور، لیلا راهکارهای آموزش الفبای زبان فارسی به غیرفارسیزبانان از دیدگاه مدرسان [دوره 7، شماره 12، 1401، صفحه 125-142]
گودرزی، داریوش لزوم الگوگیری از کتاب «فارسی بخوانیم اول دبستان» برای آموزش الفبا به غیرفارسی زبانان [دوره 4، شماره 7، 1397، صفحه 103-118]
ل
لیو، چیان بررسی اجمالی مَثَلهای چینی و فارسی (توصیف و تحلیلی مقابلهای) [دوره 8، شماره 13، 1402، صفحه 171-184]
م
متولیان، رضوان بررسی نظرات مدرسان آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان درمورد به کارگیری فناوریهای اینترنت محور در آموزش الکترونیکی [دوره 7، شماره 12، 1401، صفحه 193-224]
مجیدی، شیوا بررسی و تحلیل نحوۀ آموزش تلفظ زبان فارسی در مجموعۀ آموزشی آموزش فارسی به فارسی [دوره 3، شماره 5، 1396، صفحه 61-84]
محمدی، رضا بررسی رشد کمی و ارتقای کیفیت رشته زبان و ادبیات فارسی در نظام آموزش عالی ایران [دوره 3، شماره 5، 1396، صفحه 119-149]
محمدی، عمر بررسی و تحلیل آرای مختلف دستوریان دربارۀ یک نکتۀ مهم دستوری (شناسای ضمیر) [دوره 5، شماره 9، 1398، صفحه 105-130]
محمد پشتدار، علی آموزش افعال پیشوندی فارسی به ترک زبانان آذری از طریق تطبیق [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 37-57]
مدنی، داوود بررسی خطاهای پر بسامد استانبولی زبانان در یادگیری و کاربرد حروف اضافة زبان فارسی (مطالعه و تحلیل) [دوره 7، شماره 12، 1401، صفحه 283-318]
مرجانی، رسول طراحی فرایند نوشتن در سطح پایه با بهره گیری از رویکرد تکلیف محور در ﭼﺎرﭼﻮب روﯾﮑﺮد ارﺗﺒﺎﻃﯽ [دوره 4، شماره 7، 1397، صفحه 80-102]
میردهقان، مهین ناز تهیه و تدوین متون فیلم آموزشی برای پرفا (1)سطح پایه [دوره 6، شماره 10، 1399، صفحه 11-58]
میردهقان، مهین ناز واکاوی فنون بلاغت ادبیات فارسی از منظر آموزش به غیرفارسی زبانان [دوره 7، شماره 12، 1401، صفحه 143-169]
میردهقان فراشاه، مهین ناز بررسی محتوا و عناصر فرهنگی در کتاب درس «پرفا 1» برپایه انگاره تلفیقی کرتازی و جین و آداسکو و همکاران [دوره 8، شماره 13، 1402، صفحه 337-353]
میرزایی حصاریان، محمدباقر واکاوی دستوری نوشتار فارسیآموزان چینی سطح فرامیانی؛ تحلیلی بر پایه دستور مقوله و میزان [دوره 7، شماره 12، 1401، صفحه 225-254]
میرزایی حصاریان، محمد باقر استعاره دستوری از منظر آموزش و یادگیری زبان فارسی: تحلیلی بر پایه دیدگاه زبان بنیاد هلیدی [دوره 4، شماره 6، 1397، صفحه 11-38]
مشکین فام، مهرداد آموزش واژگان فارسی بر اساس تأثیر استفاده از زبان اول بر آموزش زبان دوم [دوره 6، شماره 11، 1399، صفحه 11-36]
مصطفی پور، اشکان ارائه رویکردی پیشنهادی جهت تدوین محتوا و تدریس زبان فارسی متناسب با نظام آموزشی و تربیتی جامعه المصطفى(ص) العالمیه [دوره 8، شماره 13، 1402، صفحه 185-210]
معینی، علی اصغر ارزیابی محتوای دستور در کتاب «پارسا» فارسی عمومی (1) در سطح مقدماتی، بر اساس رویکرد دستور آموزشی [دوره 8، شماره 13، 1402، صفحه 238-283]
منصوری، یداله آموزش افعال پیشوندی فارسی به ترک زبانان آذری از طریق تطبیق [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 37-57]
مهرآوران، محمود نقد کتاب «آموزش نوین زبان فارسی» [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 141-160]
مهرآوران، محمود آسیب شناسی محتوای آموزش زبان فارسی در مرکز آموزش [دوره 6، شماره 10، 1399، صفحه 91-112]
مهرجویی، محمد آموزش افعال پیشوندی فارسی به ترک زبانان آذری از طریق تطبیق [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 37-57]
مو، هونگ یان بررسی وضعیت آموزش زبان چینی و فارسی در ایران و چین [دوره 8، شماره 13، 1402، صفحه 71-98]
موسوی، مهتاب تدوین محتوای خواندن متون بازرگانی برای فارسیآموزان سطح متوسط در چارچوب اندرسون (1994) و بر اساس چارچوب مرجع آموزش زبان فارسی [دوره 3، شماره 4، 1396، صفحه 11-35]
مولودی، امیر سعید بررسی کاربرد منابع دانش و تأثیر آن بر میزان موفقیت فارسی آموزان عرب زبان (راهبردهای استنباط معنی واژگان فارسی با ریشۀ عربی) [دوره 5، شماره 9، 1398، صفحه 131-151]
ن
ناطق، محمد نقد کتاب «آموزش نوین زبان فارسی» [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 141-160]
نوریانی، ندا راهکارهای آموزش الفبای زبان فارسی به غیرفارسیزبانان از دیدگاه مدرسان [دوره 7، شماره 12، 1401، صفحه 125-142]
نوشی، موسی تهیه و تدوین متون فیلم آموزشی برای پرفا (1)سطح پایه [دوره 6، شماره 10، 1399، صفحه 11-58]
ه
هاشمی، افتخار سادات تحلیل خطای آوایی فارسیآموزان ژاپنی در چارچوب نظریه بهینگی و ارائه راهکارآموزشی [دوره 7، شماره 12، 1401، صفحه 45-66]
هاشمیان، لیلا آموزش واژگان فارسی بر اساس تأثیر استفاده از زبان اول بر آموزش زبان دوم [دوره 6، شماره 11، 1399، صفحه 11-36]
همایونی، سعدالله روش تعاملی در آموزش زبان فارسی به عربزبانان (مطالعه موردی، سطح آوایی) [دوره 2، شماره 2، 1395، صفحه 11-39]
هوشنگی، مجید تداخل زبانی فضای مجازی و زبان معیار و تاثیر آن بر آموزش زبان [دوره 3، شماره 4، 1396، صفحه 37-50]
عبارت مورد نظر شما با هیچ یک از موارد همخوانی ندارد