اکبری شلدره، فریدون، حاجیان، فردوس و قاسم پور مقدم، حسین (اعضای گروه تالیف)،(13٩8) کتاب فارسی پایه اول، تهران، شرکت افست.
ذوالفقاری، حسن و همکاران. (١٣٨٧). فارسی بیاموزیم. چاپ سوم.تهران: انتشارات مدرسه.
شورای مؤلفان. (١٣٩٠). فارسی پنجم دبستان: بخوانیم. تهران: اداره ی کلّ چاپ و توزیع کتابهای درسی.
صحرایی، رضا مراد و منیره شهباز. 1391. تحلیل محتوایی منابع آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان برپایه انگاره نیل اندرسون. پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان،1، 2، 1391، ص 1-30.
صفارمقدم، احمد. (١٣٨٦). مجموعهی زبان فارسی. چاپ اول. تهران: شورای گسترش زبان و ادبیات فارسی و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
غفاری، محمدعلی. 1390. آموزش خواندن بر اساس الگوی آموزشی نیل اندرسون و تأثیر آن بر درک مطلب زبانآموزان غیرفارسی زبان سطح پیشرفته. پایان نامه، وزارت علوم تحقیقات و فناوری - دانشگاه علامه طباطبایی، نقد زبان و ادبیات خارجی، ص،1-15.
غنچه پور، موسی و همکاران.1400. تحلیل محتوای کتابهای فارسی دوره دوم ابتدایی بر پایه رویکرد خواندن فعال اندرسون. نهمین کنفرانس بین المللی مطالعات زبان، ادبیات، فرهنگ و تاریخ، 14،19،ص99-1.
کرمانی، معصومه و همکاران.1393.استفاده از رویکرد خواندن فعال در تدوین محتوای آموزشی جهت آموزش مهارت خواندن فارسی به دانشجویان غیرایرانی سطح متوسط دانشگاه مجازی المصطفی(ص). مجموعه مقالات اولین همایش آزفا،جلد دوم، ص 144-167.
کولی وندی، احمد وهمکاران.1395.مجموعهی درس نامه ی پارسا. قم: نشر المصطفی.
موسوی، مهتاب و همکاران.1994 تدوین محتوای خواندن متون بازرگانی برای فارسی آموزان سطح متوسط در چارچوب اندرسون و بر اساس چارچوب مرجع آموزش زبان فارسی. مطالعات آموزش زبان فارسی، 2،4، ص11-35.
میردهقان، مهین ناز، نگار داورى اردکانی، طاهره عبداللهی پارسا. 1392. رویکردتکلیف محور و انگارهی اندرسون بر درک متون اسلامی، پژوهش نامه ی تأثیر آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، ص117-.142-1398
مجموعهی درس نامه ی پرفا. تهران:نگارستان اندیشه.
Anderson, N. J. (1994). “Developing Active Readers: A Pedagogical Framework for the Second Language Reading Class” System, 22: 177-194.
Anderson, N. J. (1999). Exploring Second Language Reading: Issues and Strategies. Canada:
Cunningsworth, A. (1995), Choosing your Course Book, Oxford: Heinemann Oxford. “Developing An English Language Textbook Evaluation Checklist”, Contemporary Issues In Education Research, 4 (6): 21-28.
Grabe, (1991). “Current Developments in Second-Language Reading Research”
Grabe, E. & Low, E. L. (2002). Durational variability in speech and the rhythm class hypothesis. In C. Gussenhoven & N. Warner (Eds.), Papers in Laboratory Phonology 7 (pp. 515-546). Cambridge: Cambridge University Press.
Garner DM, Olmstead MP, Bohr Y. Garfinkel PE. The Eating Attitudes Test: Psychometric features and clinical correlates. Psychol Med. 1982;
Levine, A. and T. Reves. (1990). "Does the Method of Vocabulary Presentation Make a Difference?", TESL Canada Journal, 8: 37-52
Mukundan, J., Hajimohammadi, R. & V. Nimehchisalem (2011).
Nation, I. S. P. (1990). Teaching and Learning Vocabulary. Newbury House, Mass. “Developing An English Language Textbook Evaluation Checklist”, Contemporary Issues In Education Research, 4 (6): 21-28.
Strategies: Issues in Assessment, Instruction and Evaluation, (pp. 121-139). San Diego: CA, Academic Press Inc.
Winograd, P. & Hare, V. C. (1988). “Direct Instruction of Reading Comprehension Strategies: The Nature of Teacher Explanation” in C. E. Weinstein, E. T. Goetz & P. Alexander (eds.), Learning and Study.
Nation, I. S. P. (1990). Teaching and Learning Vocabulary. Newbury House, Mass.
Levine, A. and T. Reves. (1990). "Does the Method of Vocabulary Presentation Make a Difference?", TESL Canada Journal, 8: 37-52.