نویسندگان این مقاله برآنند تا با هدف ایجاد تعامل دوسویه (و نه فقط ارتباط) بین فارسیآموزان و گویشوران این زبان، با ارائۀ روش تعاملی، زمینه را برای یادگیری دو مهارت «شنیدن» و «صحبت کردن» برای زبانآموزان فراهم کنند. این کار پس از تجزیه و تحلیل تقابلی زیر و بم های زبان فارسی و عربی، بویژه در سطح آوایی صورت می گیرد. مهمترین نتایج این پژوهش نشان می دهد که با تجزیه و تحلیل تقابلی زبان فارسی و عربی به صورت مستقیم و غیرمستقیم، ارائۀ تکالیف معنادار و گفتوگوهای تجربهمحور بر اساس آن و تداوم درون داد (شنیدن) و برون داد (گفتار) زبان، با استفاده از تمریناتی ویژه، میتوان زمینۀ لازم را برای کاربرد و فهم درست زبان فارسی و در نتیجه، همفکری و تعامل سازنده بین فارسیآموزانِ عربزبان و گویشوران زبان فارسی فراهم نمود. این تجربه، از تداخل زبانی، به عنوان یکی از مهمترین چالشهای برونداد زبان نیز جلوگیری می کند.
تهوری, زهرا , همایونی, سعدالله و ثباتی, الهام . (1395). روش تعاملی در آموزش زبان فارسی به عربزبانان (مطالعه موردی، سطح آوایی). مطالعات آموزش بینالمللی زبان فارسی, 2(2), 11-39.
MLA
تهوری, زهرا , , همایونی, سعدالله , و ثباتی, الهام . "روش تعاملی در آموزش زبان فارسی به عربزبانان (مطالعه موردی، سطح آوایی)", مطالعات آموزش بینالمللی زبان فارسی, 2, 2, 1395, 11-39.
HARVARD
تهوری, زهرا, همایونی, سعدالله, ثباتی, الهام. (1395). 'روش تعاملی در آموزش زبان فارسی به عربزبانان (مطالعه موردی، سطح آوایی)', مطالعات آموزش بینالمللی زبان فارسی, 2(2), pp. 11-39.
CHICAGO
زهرا تهوری , سعدالله همایونی و الهام ثباتی, "روش تعاملی در آموزش زبان فارسی به عربزبانان (مطالعه موردی، سطح آوایی)," مطالعات آموزش بینالمللی زبان فارسی, 2 2 (1395): 11-39,
VANCOUVER
تهوری, زهرا, همایونی, سعدالله, ثباتی, الهام. روش تعاملی در آموزش زبان فارسی به عربزبانان (مطالعه موردی، سطح آوایی). مطالعات آموزش بینالمللی زبان فارسی, 1395; 2(2): 11-39.