دوره و شماره: دوره 10، شماره 1 - شماره پیاپی 18، اردیبهشت 1403 

مقاله پژوهشی

بررسی و ارزیابی آزمون نسل سوم و چهارم مهارت نوشتن در مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی

صفحه 13-41

10.22034/maz.2024.10342

سید حسین رضویان؛ حامد طهماسبی


تأثیر ارزشیابی مشارکتی بر دانش واژگانی فارسی ‏آموزان غیر ایرانی

صفحه 43-66

10.22034/maz.2024.10417

مریم اکثیری؛ لیلا گل پور؛ رجب اسفندیاری


کنکاشی بر عناصر فرهنگی مجموعه کتاب‌های آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان: پرفا

صفحه 67-95

10.22034/maz.2025.20179.1140

طاهره عبداللهی پارسا؛ زری سعیدی


جایگاه مطالعات میان رشته‌ای در آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان

صفحه 97-119

10.22034/maz.2025.21616.1157

سید اسماعیل فرجی


ادراک مدرسان آزفا از تدریس تأملی: بررسی نقش عوامل آموزشی و تجربی در بالندگی حرفه‌ای

صفحه 121-139

10.22034/maz.2025.21835.1166

محمدرضا طلابی؛ رضامراد صحرایی


تدوین و ارزیابی درسنامه‌های آموزش زبان فارسی ویژۀ «رشتۀ مدیریت» برای فارسی‌آموزان غیرایرانی در سطح پیشرفته: آموزش برای اهداف دانشگاهی

صفحه 141-176

10.22034/maz.2025.20180.1142

مهین ناز میردهقان فراشاه؛ میترا برومند


رویکرد نوین نگارش و حرکت‌گذاری متن عربی در متون فارسی

صفحه 177-201

10.22034/maz.2025.21677.1159

محمد حسن تقیه؛ فرانک ناجی


تحلیل مهارت‌ها، نگرش‌ها و دانش فناورانه مدرسان آزفا بر پایه چارچوب TPACK

صفحه 203-227

10.22034/maz.2025.21202.1150

مجتبی الماسی


ضرورت آموزش تلفظ فعلِ مضارع اخباری در دو گونۀ گفتاری و خوانداریِ زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان

صفحه 229-256

10.22034/maz.2025.21669.1158

الهام بابایی؛ شهره سادات سجادی


تقویت مهارت‌های متقاعدسازی و استدلال در نوشتن: مروری بر راهبردهای مؤثر در آموزش مهارت نوشتاری

صفحه 257-299

10.22034/maz.2025.21360.1152

محمد نقی زاده؛ شهلا رقیب دوست


خطاهای واکه‌ای فارسی‌آموزان نیجریه‌ای

صفحه 301-319

10.22034/maz.2025.21559.1154

محمد رضی نژاد


تأثیر انگاره‌های زبان‌آموزان در روند یادگیری

صفحه 321-337

10.22034/maz.2025.21651.1164

محسن جمشیدی کوهساری؛ محبوبه جمشیدی کوهساری؛ مهدیه سادات احمدپور