دوره و شماره: دوره 8، شماره 14، اسفند 1402 (پاییز و زمستان ) 

مقاله پژوهشی

ساختمان دستوری گروه اسمی در نوشتار فارسی‌آموزان عرب سطح فرامیانی (تحلیلی بر پایه نظریه عمومی زبان)

صفحه 13-42

هناء بهار؛ محمدباقر میرزایی حصاریان؛ لیلا گل پور


ارزیابی تطبیقی و شخصیت محور داستان‌های کتب فارسی متوسطة اول بر اساس نظریة انتخاب ویلیام گلاسر

صفحه 43-68

ایوب آچاک


طراحی بازبینة جامع ارزیابی درسنامه‌های چهار مهارتی در آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان

صفحه 69-90

مریم پورنوروز؛ مهین ناز میردهقان فراشاه


واکاوی رمزگردانی در کلاس‌های آموزش زبان فارسی به خارجی‌ها: پژوهشی مروری

صفحه 91-117

فاطمه کلاری


ارزیابی مجموعه آموزشی «آموزش کاربردی واژه» بر مبنای شاخص‌های کانینگزورث

صفحه 119-158

مجتبی الماسی؛ رضا مراد صحرایی


بررسی تطبیقی واژة «گاو» در زبان‌های چینی و فارسی از نظر معناشناسی و کاربردشناسی‌

صفحه 159-177

محدثه برزگر بفروئی


مطالعه تطبیقی نمادهای حیوانی در ضرب‌المثل‌های فارسی و عربی برای فارسی‌آموزی خارجیان

صفحه 179-206

الهام صداقت؛ اسماعیل آذر؛ بهمن زندی


فیلم و زبان دوم؛ بررسی و تحلیل مؤلفه‌های فیلم سینمایی در آموزش زبان دوم (مورد مطالعاتی: آموزش زبان فارسی در کره جنوبی و چین)

صفحه 207-224

احمد رضایی؛ عاطفه صالح


ارزیابی محتوایی درسنامه آموزشی «فراز فارسی» بر اساس شاخص‌های تاملینسون از دیدگاه مدرسان

صفحه 225-249

نرگس سادات طباطبایی


تحلیل مقایسه‌ای نقش‌های هفت‌گانه هلیدی در کتاب‌های آموزش زبان «فارسی بیاموزیم» و «پارسا خواندن»

صفحه 251-271

مجتبی ابراهیمی


بررسی کتاب‌های فارسی عمومی از مجموعه کتاب‌های آموزش زبان فارسی «پارسا» براساس نقش‌های هفت‌گانه هلیدی

صفحه 273-303

حامد طهماسبی؛ علی عطاریان