آ
-
آزمون
ارزیابی و نقد آزمون کتاب سوم مرکز زبان و معارف اسلامی جامعه المصطفی براساس استانداردهای آزمون [دوره 5، شماره 8، 1398، صفحه 113-134]
-
آزمون تعیین سطح
اعتبارسنجی آزمون تعیین سطح مرکز آزفا در دانشگاه فردوسی مشهد [دوره 5، شماره 8، 1398، صفحه 85-112]
-
آموزش زبان
دشواری آموزش زمان فعل ها برای زبان آموزان فارسی (با تاکید بر فعل التزامی و لزوم آشنایی با کاربردهای آن) [دوره 5، شماره 9، 1398، صفحه 75-88]
-
آموزش زبان دوم
بررسی و تحلیل خطاهای دستوری زبان آموزان آذری از نظر روی ساخت جمله های ساده خبری [دوره 5، شماره 8، 1398، صفحه 47-68]
-
آموزش زبان فارسی
ارزیابی و نقد آزمون کتاب سوم مرکز زبان و معارف اسلامی جامعه المصطفی براساس استانداردهای آزمون [دوره 5، شماره 8، 1398، صفحه 113-134]
-
آموزش زبان فارسی
نقد کتاب فارسی به فارسی بر مبنای چارچوب الیس [دوره 5، شماره 9، 1398، صفحه 11-30]
-
آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان
اعتبارسنجی آزمون تعیین سطح مرکز آزفا در دانشگاه فردوسی مشهد [دوره 5، شماره 8، 1398، صفحه 85-112]
-
آمـوزش زبـان فارسـی بـه غیرفارسـی زبانان
ِتلفظ فعل مضارع اخباری در دو گونۀ گفتاری و خوانداری فارسی و ضرورت و نحوۀ آموزش آن به غیرفارسی زبانان [دوره 5، شماره 9، 1398، صفحه 31-54]
ا
-
ادبیات فارسی
علل ضعف دانش آموزان در درس ادبیات فارسی (مطالعۀ موردی) [دوره 5، شماره 9، 1398، صفحه 89-104]
-
ارزیابی
ارزیابی و نقد آزمون کتاب سوم مرکز زبان و معارف اسلامی جامعه المصطفی براساس استانداردهای آزمون [دوره 5، شماره 8، 1398، صفحه 113-134]
-
اصطلاحات
مقایسهای میان اصطلاحات، ضرب المثل ها، ترکیب های فعلی و کاربردهای مجازی در زبانهای فارسی و انگلیسی [دوره 5، شماره 8، 1398، صفحه 11-46]
ب
-
بدل
بررسی و تحلیل آرای مختلف دستوریان دربارۀ یک نکتۀ مهم دستوری (شناسای ضمیر) [دوره 5، شماره 9، 1398، صفحه 105-130]
پ
-
پایه هفتم
علل ضعف دانش آموزان در درس ادبیات فارسی (مطالعۀ موردی) [دوره 5، شماره 9، 1398، صفحه 89-104]
-
پیشرفت تحصیلی
علل ضعف دانش آموزان در درس ادبیات فارسی (مطالعۀ موردی) [دوره 5، شماره 9، 1398، صفحه 89-104]
ت
-
تحلیل خطاهای زبانی
بررسی و تحلیل خطاهای دستوری زبان آموزان آذری از نظر روی ساخت جمله های ساده خبری [دوره 5، شماره 8، 1398، صفحه 47-68]
-
تحلیل سوال
اعتبارسنجی آزمون تعیین سطح مرکز آزفا در دانشگاه فردوسی مشهد [دوره 5، شماره 8، 1398، صفحه 85-112]
-
تحلیـل فعـل سـاده
ِتلفظ فعل مضارع اخباری در دو گونۀ گفتاری و خوانداری فارسی و ضرورت و نحوۀ آموزش آن به غیرفارسی زبانان [دوره 5، شماره 9، 1398، صفحه 31-54]
-
ترکیبهای فعلی
مقایسهای میان اصطلاحات، ضرب المثل ها، ترکیب های فعلی و کاربردهای مجازی در زبانهای فارسی و انگلیسی [دوره 5، شماره 8، 1398، صفحه 11-46]
چ
-
چارچوب الیس
نقد کتاب فارسی به فارسی بر مبنای چارچوب الیس [دوره 5، شماره 9، 1398، صفحه 11-30]
خ
-
خطاهای دستوری
بررسی و تحلیل خطاهای دستوری زبان آموزان آذری از نظر روی ساخت جمله های ساده خبری [دوره 5، شماره 8، 1398، صفحه 47-68]
د
-
دانشگاه مجازی المصطفی
استفاده از راهبردهای خواندن برای درک بهتر مطلب در متون آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان [دوره 5، شماره 8، 1398، صفحه 135-164]
-
درک مطلب
استفاده از راهبردهای خواندن برای درک بهتر مطلب در متون آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان [دوره 5، شماره 8، 1398، صفحه 135-164]
-
درک مطلـب
بررسی کاربرد منابع دانش و تأثیر آن بر میزان موفقیت فارسی آموزان عرب زبان (راهبردهای استنباط معنی واژگان فارسی با ریشۀ عربی) [دوره 5، شماره 9، 1398، صفحه 131-151]
-
دستور جامع
دربارۀ تدوین دستور جامع زبان فارسی [دوره 5، شماره 8، 1398، صفحه 69-84]
-
دستور زبان
بررسی و تحلیل آرای مختلف دستوریان دربارۀ یک نکتۀ مهم دستوری (شناسای ضمیر) [دوره 5، شماره 9، 1398، صفحه 105-130]
-
دستورسنتی
دربارۀ تدوین دستور جامع زبان فارسی [دوره 5، شماره 8، 1398، صفحه 69-84]
ر
-
راهبردهای یادگیری
استفاده از راهبردهای خواندن برای درک بهتر مطلب در متون آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان [دوره 5، شماره 8، 1398، صفحه 135-164]
-
راهبردهـای اسـتنباط معنـی واژگان
بررسی کاربرد منابع دانش و تأثیر آن بر میزان موفقیت فارسی آموزان عرب زبان (راهبردهای استنباط معنی واژگان فارسی با ریشۀ عربی) [دوره 5، شماره 9، 1398، صفحه 131-151]
ز
-
زبان آموز
ارزیابی و نقد آزمون کتاب سوم مرکز زبان و معارف اسلامی جامعه المصطفی براساس استانداردهای آزمون [دوره 5، شماره 8، 1398، صفحه 113-134]
-
زبان آموزان
استفاده از راهبردهای خواندن برای درک بهتر مطلب در متون آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان [دوره 5، شماره 8، 1398، صفحه 135-164]
-
زبان آموزان آذری
بررسی و تحلیل خطاهای دستوری زبان آموزان آذری از نظر روی ساخت جمله های ساده خبری [دوره 5، شماره 8، 1398، صفحه 47-68]
-
زبان انگلیسی
مقایسهای میان اصطلاحات، ضرب المثل ها، ترکیب های فعلی و کاربردهای مجازی در زبانهای فارسی و انگلیسی [دوره 5، شماره 8، 1398، صفحه 11-46]
-
زبان شناسی
بررسی و تحلیل آرای مختلف دستوریان دربارۀ یک نکتۀ مهم دستوری (شناسای ضمیر) [دوره 5، شماره 9، 1398، صفحه 105-130]
-
زبان شناسی زایشی
دربارۀ تدوین دستور جامع زبان فارسی [دوره 5، شماره 8، 1398، صفحه 69-84]
-
زبان فارسی
مقایسهای میان اصطلاحات، ضرب المثل ها، ترکیب های فعلی و کاربردهای مجازی در زبانهای فارسی و انگلیسی [دوره 5، شماره 8، 1398، صفحه 11-46]
-
زبان فارسی
دربارۀ تدوین دستور جامع زبان فارسی [دوره 5، شماره 8، 1398، صفحه 69-84]
س
-
ساختگرایی
دربارۀ تدوین دستور جامع زبان فارسی [دوره 5، شماره 8، 1398، صفحه 69-84]
ش
-
شناسای ضمیر
بررسی و تحلیل آرای مختلف دستوریان دربارۀ یک نکتۀ مهم دستوری (شناسای ضمیر) [دوره 5، شماره 9، 1398، صفحه 105-130]
ض
-
ضرب المثل
مقایسهای میان اصطلاحات، ضرب المثل ها، ترکیب های فعلی و کاربردهای مجازی در زبانهای فارسی و انگلیسی [دوره 5، شماره 8، 1398، صفحه 11-46]
-
ضریب تشخیص
اعتبارسنجی آزمون تعیین سطح مرکز آزفا در دانشگاه فردوسی مشهد [دوره 5، شماره 8، 1398، صفحه 85-112]
-
ضریب دشواری
اعتبارسنجی آزمون تعیین سطح مرکز آزفا در دانشگاه فردوسی مشهد [دوره 5، شماره 8، 1398، صفحه 85-112]
-
ضعف دانش آموزان
علل ضعف دانش آموزان در درس ادبیات فارسی (مطالعۀ موردی) [دوره 5، شماره 9، 1398، صفحه 89-104]
ع
-
عادات مطالعه
علل ضعف دانش آموزان در درس ادبیات فارسی (مطالعۀ موردی) [دوره 5، شماره 9، 1398، صفحه 89-104]
ف
-
فارسـی آموزان عرب زبـان
بررسی کاربرد منابع دانش و تأثیر آن بر میزان موفقیت فارسی آموزان عرب زبان (راهبردهای استنباط معنی واژگان فارسی با ریشۀ عربی) [دوره 5، شماره 9، 1398، صفحه 131-151]
ک
-
کاربرد مجازی زبان
مقایسهای میان اصطلاحات، ضرب المثل ها، ترکیب های فعلی و کاربردهای مجازی در زبانهای فارسی و انگلیسی [دوره 5، شماره 8، 1398، صفحه 11-46]
-
کتاب فارسی به فارسی
نقد کتاب فارسی به فارسی بر مبنای چارچوب الیس [دوره 5، شماره 9، 1398، صفحه 11-30]
گ
-
گونـۀ خوانداری/نوشـتاری فعـل
ِتلفظ فعل مضارع اخباری در دو گونۀ گفتاری و خوانداری فارسی و ضرورت و نحوۀ آموزش آن به غیرفارسی زبانان [دوره 5، شماره 9، 1398، صفحه 31-54]
-
گونـۀ گفتـاری فعل
ِتلفظ فعل مضارع اخباری در دو گونۀ گفتاری و خوانداری فارسی و ضرورت و نحوۀ آموزش آن به غیرفارسی زبانان [دوره 5، شماره 9، 1398، صفحه 31-54]
م
-
مضـارع اخباری
ِتلفظ فعل مضارع اخباری در دو گونۀ گفتاری و خوانداری فارسی و ضرورت و نحوۀ آموزش آن به غیرفارسی زبانان [دوره 5، شماره 9، 1398، صفحه 31-54]
-
منابع آموزشی
نقد کتاب فارسی به فارسی بر مبنای چارچوب الیس [دوره 5، شماره 9، 1398، صفحه 11-30]
-
منابـع دانـش
بررسی کاربرد منابع دانش و تأثیر آن بر میزان موفقیت فارسی آموزان عرب زبان (راهبردهای استنباط معنی واژگان فارسی با ریشۀ عربی) [دوره 5، شماره 9، 1398، صفحه 131-151]
-
مهارت خواندن
استفاده از راهبردهای خواندن برای درک بهتر مطلب در متون آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان [دوره 5، شماره 8، 1398، صفحه 135-164]
ن
-
نقد
ارزیابی و نقد آزمون کتاب سوم مرکز زبان و معارف اسلامی جامعه المصطفی براساس استانداردهای آزمون [دوره 5، شماره 8، 1398، صفحه 113-134]
-
نقد و بررسی
نقد کتاب فارسی به فارسی بر مبنای چارچوب الیس [دوره 5، شماره 9، 1398، صفحه 11-30]
-
نقشگرایی
دربارۀ تدوین دستور جامع زبان فارسی [دوره 5، شماره 8، 1398، صفحه 69-84]
و
-
واژگان فارسـی بـا ریشـۀ عربـی
بررسی کاربرد منابع دانش و تأثیر آن بر میزان موفقیت فارسی آموزان عرب زبان (راهبردهای استنباط معنی واژگان فارسی با ریشۀ عربی) [دوره 5، شماره 9، 1398، صفحه 131-151]
-
وصف ضمیر
بررسی و تحلیل آرای مختلف دستوریان دربارۀ یک نکتۀ مهم دستوری (شناسای ضمیر) [دوره 5، شماره 9، 1398، صفحه 105-130]
عبارت مورد نظر شما با هیچ یک از موارد همخوانی ندارد