آ

  • آچاک، ایوب ارزیابی تطبیقی و شخصیت محور داستان‌های کتب فارسی متوسطة اول بر اساس نظریة انتخاب ویلیام گلاسر [دوره 9، شماره 17، 1402، صفحه 43-68]
  • آذر، اسماعیل مطالعه تطبیقی نمادهای حیوانی در ضرب‌المثل‌های فارسی و عربی برای فارسی‌آموزی خارجیان [دوره 9، شماره 17، 1402، صفحه 179-206]

ا

  • ابراهیمی، شیما مجازی‌سازی الگوی مفهومی آموزش گامی مؤثر در آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان [دوره 9، شماره 16، 1402، صفحه 43-69]
  • ابراهیمی، مجتبی تحلیل مقایسه‌ای نقش‌های هفت‌گانه هلیدی در کتاب‌های آموزش زبان «فارسی بیاموزیم» و «پارسا خواندن» [دوره 9، شماره 17، 1402، صفحه 251-271]
  • ابراهیمی شهرآباد، رقیه ارائه‌ رویکردی پیشنهادی جهت تدوین محتوا و تدریس زبان فارسی متناسب با نظام آموزشی و تربیتی جامعه المصطفى(ص) العالمیه [دوره 9، شماره 16، 1402، صفحه 185-210]
  • الماسی، مجتبی ارزیابی مجموعه آموزشی «آموزش کاربردی واژه» بر مبنای شاخص‌های کانینگزورث [دوره 9، شماره 17، 1402، صفحه 119-158]
  • امیریان، زهرا تهیه و تدوین متون خواندن برگرفته از قصه‌های کلیله ودمنه برای غیرفارسی زبانان [دوره 9، شماره 16، 1402، صفحه 131-169]

ب

  • بازدار، تهمینه بررسی تطبیقی ویژگی‌‌های زمان دستوری و نمود در زبان‌های فارسی و چینی براساس زبانشناسی پیکره‌ای [دوره 9، شماره 16، 1402، صفحه 211-237]
  • برزگر بفروئی، محدثه بررسی تطبیقی واژة «گاو» در زبان‌های چینی و فارسی از نظر معناشناسی و کاربردشناسی‌ [دوره 9، شماره 17، 1402، صفحه 159-177]
  • بهار، هناء ساختمان دستوری گروه اسمی در نوشتار فارسی‌آموزان عرب سطح فرامیانی (تحلیلی بر پایه نظریه عمومی زبان) [دوره 9، شماره 17، 1402، صفحه 13-42]

پ

  • پورنوروز، مریم طراحی بازبینة جامع ارزیابی درسنامه‌های چهار مهارتی در آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان [دوره 9، شماره 17، 1402، صفحه 69-90]

ج

  • جعفری، فاطمه چالش‌های هویت اجتماعی دانشجویان غیرفارسی‌زبان در ایران [دوره 9، شماره 17، 1402]

خ

  • خواجوی، یاسر رعایت اصول نگارش و ویرایش فارسی در نوشتار دانشجویان: مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه سلمان فارسی [دوره 9، شماره 16، 1402، صفحه 99-130]

ر

  • رستمی، رویا تهیه و تدوین متون خواندن برگرفته از قصه‌های کلیله ودمنه برای غیرفارسی زبانان [دوره 9، شماره 16، 1402، صفحه 131-169]
  • رضایی، احمد فیلم و زبان دوم؛ بررسی و تحلیل مؤلفه‌های فیلم سینمایی در آموزش زبان دوم (مورد مطالعاتی: آموزش زبان فارسی در کره جنوبی و چین) [دوره 9، شماره 17، 1402، صفحه 207-224]
  • رفیعی، عادل تهیه و تدوین متون خواندن برگرفته از قصه‌های کلیله ودمنه برای غیرفارسی زبانان [دوره 9، شماره 16، 1402، صفحه 131-169]
  • رهبر، بهزاد چالش‌های هویت اجتماعی دانشجویان غیرفارسی‌زبان در ایران [دوره 9، شماره 17، 1402]

ز

  • زندی، بهمن مطالعه تطبیقی نمادهای حیوانی در ضرب‌المثل‌های فارسی و عربی برای فارسی‌آموزی خارجیان [دوره 9، شماره 17، 1402، صفحه 179-206]

س

  • سلیمانی، حسن راهبردهای مهارت گوش دادن در آموزش زبان فارسی به عنوان زبان دوم [دوره 9، شماره 16، 1402، صفحه 285-306]

ش

  • شیردست بهنمیری، مهشید بررسی محتوا و عناصر فرهنگی در کتاب درس «پرفا 1» برپایه‌ انگاره‌ تلفیقی کرتازی و جین و آداسکو و همکاران [دوره 9، شماره 16، 1402، صفحه 337-353]

ص

  • صالح، عاطفه فیلم و زبان دوم؛ بررسی و تحلیل مؤلفه‌های فیلم سینمایی در آموزش زبان دوم (مورد مطالعاتی: آموزش زبان فارسی در کره جنوبی و چین) [دوره 9، شماره 17، 1402، صفحه 207-224]
  • صحرایی، رضا مراد پردازش مبتداسازی‌ در جملات فارسی توسط فارسی‌آموزان غیرایرانی (تحلیلی بر پایۀ نظریۀ پردازش درونداد ون‌پتن) [دوره 9، شماره 16، 1402، صفحه 307-336]
  • صحرایی، رضا مراد ارزیابی مجموعه آموزشی «آموزش کاربردی واژه» بر مبنای شاخص‌های کانینگزورث [دوره 9، شماره 17، 1402، صفحه 119-158]
  • صحرایی، رضا مراد چالش‌های هویت اجتماعی دانشجویان غیرفارسی‌زبان در ایران [دوره 9، شماره 17، 1402]
  • صداقت، الهام مطالعه تطبیقی نمادهای حیوانی در ضرب‌المثل‌های فارسی و عربی برای فارسی‌آموزی خارجیان [دوره 9، شماره 17، 1402، صفحه 179-206]

ط

  • طباطبایی، نرگس سادات ارزیابی محتوایی درسنامه آموزشی «فراز فارسی» بر اساس شاخص‌های تاملینسون از دیدگاه مدرسان [دوره 9، شماره 17، 1402، صفحه 225-249]
  • طبری شاهاندشت، نرگس بررسی وضعیت آموزش زبان چینی و فارسی در ایران و چین [دوره 9، شماره 16، 1402، صفحه 71-98]
  • طهماسبی، حامد بررسی کتاب‌های فارسی عمومی از مجموعه کتاب‌های آموزش زبان فارسی «پارسا» براساس نقش‌های هفت‌گانه هلیدی [دوره 9، شماره 17، 1402، صفحه 273-303]

ع

  • عطاریان، علی بررسی کتاب‌های فارسی عمومی از مجموعه کتاب‌های آموزش زبان فارسی «پارسا» براساس نقش‌های هفت‌گانه هلیدی [دوره 9، شماره 17، 1402، صفحه 273-303]

ف

  • فاطمی منش، علی ارزیابی محتوای دستور در کتاب «پارسا» فارسی عمومی (1) در سطح مقدماتی، بر اساس رویکرد دستور آموزشی [دوره 9، شماره 16، 1402، صفحه 238-283]
  • فرخ، زهرا راهبردهای مهارت گوش دادن در آموزش زبان فارسی به عنوان زبان دوم [دوره 9، شماره 16، 1402، صفحه 285-306]
  • فلاح، فاطمه رعایت اصول نگارش و ویرایش فارسی در نوشتار دانشجویان: مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه سلمان فارسی [دوره 9، شماره 16، 1402، صفحه 99-130]

ک

  • کارخانه، مریم ﺭﻭﺍﯾﯽ آزﻣﻮﻥ درک ﺧﻮﺍﻧﺪﻥ ﻓﺎﺭﺳﯽآﻣﻮزﺍﻥ غیرایرانی: ﺗﺤﻠﻴﻠﯽ ﺑﺮ ﭘﺎﯾﻪ ﺍﺻﻮل آزﻣﻮﻥ شناسی [دوره 9، شماره 16، 1402، صفحه 13-41]
  • کاظمی، فاطره مجازی‌سازی الگوی مفهومی آموزش گامی مؤثر در آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان [دوره 9، شماره 16، 1402، صفحه 43-69]
  • کلاری، فاطمه پردازش مبتداسازی‌ در جملات فارسی توسط فارسی‌آموزان غیرایرانی (تحلیلی بر پایۀ نظریۀ پردازش درونداد ون‌پتن) [دوره 9، شماره 16، 1402، صفحه 307-336]
  • کلاری، فاطمه واکاوی رمزگردانی در کلاس‌های آموزش زبان فارسی به خارجی‌ها: پژوهشی مروری [دوره 9، شماره 17، 1402، صفحه 91-117]

گ

  • گل پور، لیلا ﺭﻭﺍﯾﯽ آزﻣﻮﻥ درک ﺧﻮﺍﻧﺪﻥ ﻓﺎﺭﺳﯽآﻣﻮزﺍﻥ غیرایرانی: ﺗﺤﻠﻴﻠﯽ ﺑﺮ ﭘﺎﯾﻪ ﺍﺻﻮل آزﻣﻮﻥ شناسی [دوره 9، شماره 16، 1402، صفحه 13-41]
  • گل پور، لیلا ساختمان دستوری گروه اسمی در نوشتار فارسی‌آموزان عرب سطح فرامیانی (تحلیلی بر پایه نظریه عمومی زبان) [دوره 9، شماره 17، 1402، صفحه 13-42]

ل

  • لطافتی، رویا چالش‌های هویت اجتماعی دانشجویان غیرفارسی‌زبان در ایران [دوره 9، شماره 17، 1402]
  • لیو، چیان بررسی اجمالی مَثَل‌های چینی و فارسی (توصیف و تحلیلی مقابله‌ای)‌ [دوره 9، شماره 16، 1402، صفحه 171-184]

م

  • مصطفی پور، اشکان ارائه‌ رویکردی پیشنهادی جهت تدوین محتوا و تدریس زبان فارسی متناسب با نظام آموزشی و تربیتی جامعه المصطفى(ص) العالمیه [دوره 9، شماره 16، 1402، صفحه 185-210]
  • معینی، علی اصغر ارزیابی محتوای دستور در کتاب «پارسا» فارسی عمومی (1) در سطح مقدماتی، بر اساس رویکرد دستور آموزشی [دوره 9، شماره 16، 1402، صفحه 238-283]
  • مو، هونگ یان بررسی وضعیت آموزش زبان چینی و فارسی در ایران و چین [دوره 9، شماره 16، 1402، صفحه 71-98]
  • میردهقان فراشاه، مهین ناز بررسی محتوا و عناصر فرهنگی در کتاب درس «پرفا 1» برپایه‌ انگاره‌ تلفیقی کرتازی و جین و آداسکو و همکاران [دوره 9، شماره 16، 1402، صفحه 337-353]
  • میردهقان فراشاه، مهین ناز طراحی بازبینة جامع ارزیابی درسنامه‌های چهار مهارتی در آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان [دوره 9، شماره 17، 1402، صفحه 69-90]
  • میرزایی حصاریان، محمد باقر ﺭﻭﺍﯾﯽ آزﻣﻮﻥ درک ﺧﻮﺍﻧﺪﻥ ﻓﺎﺭﺳﯽآﻣﻮزﺍﻥ غیرایرانی: ﺗﺤﻠﻴﻠﯽ ﺑﺮ ﭘﺎﯾﻪ ﺍﺻﻮل آزﻣﻮﻥ شناسی [دوره 9، شماره 16، 1402، صفحه 13-41]
  • میرزایی حصاریان، محمدباقر ساختمان دستوری گروه اسمی در نوشتار فارسی‌آموزان عرب سطح فرامیانی (تحلیلی بر پایه نظریه عمومی زبان) [دوره 9، شماره 17، 1402، صفحه 13-42]