دوره و شماره: دوره 10، شماره 2 - شماره پیاپی 16، اسفند 1403، صفحه 1-344 

مقاله پژوهشی

بررسی مطابقت فعل و فاعل در نوشتار فارسی‌آموزان غیرفارسی‌زبان بر اساس پارامترهای دستور جهان شمول

صفحه 12-33

10.22034/maz.2025.10343

محمدرضا طلابی؛ رضامراد صحرایی


واکاوی ‏محتوای‏ خوانداری مجموعه درسنامه‌های پارسا و پرفا ‏بر‏پایه‌ی ‏انگاره‌ی ‏نیل ‏اندرسون

صفحه 34-53

10.22034/maz.2025.10574

رضا قاسمی؛ محمد باقر میرزایی حصاریان؛ لیلا گلپور


ارزیابی کتاب مینا 1 بر اساس تلفیقی از انگاره مک دانو و کانینگزورث

صفحه 54-89

10.22034/maz.2025.10635

میثم حنیفی؛ زینب منتظری راد؛ مسلم نادعلی زاده


ارزیابی مجموعه پارسا فارسی عمومی بر اساس بازبینه‌ی ارزیابی منابع آموزشی

صفحه 90-129

10.22034/maz.2025.10686

عطیه کامیابی گل؛ ناهید رضوان منش؛ حدیثه حاجی پور


بررسی هم معنایی و تضاد معنایی و شیوه‌ی آموزش آنها در مجموعه کتابهای "زبان فارسی"

صفحه 130-166

10.22034/maz.2025.10723

حسین رضویان؛ سولماز ملکی


کارکرد فرایند های واجی در زبان محاوره

صفحه 167-195

10.22034/maz.2025.10416

رقیه ابراهیمی شهرآباد؛ زهره تقوی؛ اشکان مصطفی پور


بررسی و آموزش حرف اضافه «با» در چارچوب معناشناسی شناختی

صفحه 196-217

10.22034/maz.2025.10967

فاطمه حاجی رحیمی؛ سلمان رحیمی


دگردیسی زبان در فضای مجازی و تأثیر آن بر آموزش زبان

صفحه 218-233

10.22034/maz.2025.10589

مجید هوشنگی


کاربست شاهنامه در آموزش زبان فارسی برپایه ی تلفیق نظریه هلیدی و پریستون

صفحه 234-258

10.22034/maz.2025.10527

شراره سادات سرسرابی؛ نرگس ملکی نژاد؛ صدیقه سادات مقداری


بررسی تأثیر انگاره‌های آموزش تلفیقی بر رضایت و پیشرفت فارسی‌آموزان در یادگیری واژه‌های کاربردی زبان فارسی

صفحه 259-275

10.22034/maz.2025.10567

حسنیه شرفی‌نژاد؛ رضامراد صحرائی؛ احسان طوفانی‌نژاد


بررسی و تحلیل نظرات مدرسان آزفا در باب برنامه و کتاب‌های درسی آزفا: با رویکرد روایت‌پژوهی

صفحه 276-300

10.22034/maz.2025.10685

محمد فقیری


بررسی رابطۀ بین رمزگردانی و بازداری و نمود آن در فارسی‌آموزان خارجی

صفحه 301-341

10.22034/maz.2025.10724

نوید اعطار شرقی؛ شهره السادات سجادی؛ زهرا دهقان قجور