دوره و شماره: دوره 10، شماره 1 - شماره پیاپی 18، اردیبهشت 1403 

مقاله پژوهشی

کارکرد فرایند های واجی در زبان محاوره .

رقیه ابراهیمی شهرآباد؛ زهره تقوی؛ اشکان مصطفی پور


بررسی و ارزیابی آزمون نسل سوم و چهارم مهارت نوشتن در مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی (جامعة المصطفی العالمیة)

سید حسین رضویان؛ حامد طهماسبی


بررسی رابطۀ بین رمزگردانی و بازداری و نمود آن در فارسی‌آموزان خارجی

نوید اعطار شرقی؛ شهره السادات سجادی؛ زهرا دهقان قجور


تأثیر ارزشیابی مشارکتی بر دانش واژگانی فارسی ‏آموزان غیر ایرانی

مریم اکثیری؛ لیلا گل پور؛ رجب اسفندیاری


کنکاشی بر عناصر فرهنگی مجموعه کتاب‌های آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان: پرفا

10.22034/maz.2025.20179.1140

طاهره عبداللهی پارسا؛ زری سعیدی


تدوین و ارزیابی درسنامه‌های آموزش زبان فارسی ویژۀ «رشتۀ مدیریت» برای فارسی‌آموزان غیرایرانی در سطح پیشرفته: آموزش برای اهداف دانشگاهی

10.22034/maz.2025.20180.1142

مهین ناز میردهقان فراشاه؛ میترا برومند


رویکرد نوین نگارش و حرکت‌گذاری متن عربی در متون فارسی

10.22034/maz.2025.21677.1159

محمد حسن تقیه؛ فرانک ناجی


ضرورت آموزش تلفظ فعلِ مضارع اخباری در دو گونۀ گفتاری و خوانداریِ زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان

10.22034/maz.2025.21669.1158

الهام بابایی؛ شهره سادات سجادی


ادراک مدرسان آزفا از تدریس تأملی: بررسی نقش عوامل آموزشی و تجربی در بالندگی حرفه‌ای

10.22034/maz.2025.21835.1166

محمدرضا طلابی؛ رضامراد صحرایی


تقویت مهارت‌های متقاعدسازی و استدلال در نوشتن: مروری بر راهبردهای مؤثر در آموزش مهارت نوشتاری

10.22034/maz.2025.21360.1152

محمد نقی زاده؛ شهلا رقیب دوست


تحلیل مهارت‌ها، نگرش‌ها و دانش فناورانه مدرسان آزفا بر پایه چارچوب TPACK

10.22034/maz.2025.21202.1150

مجتبی الماسی


خطاهای واکه‌ای فارسی‌آموزان نیجریه‌ای

10.22034/maz.2025.21559.1154

محمد رضی نژاد