زبان فارسی امروزه به عنوان یکی از زبانهای مؤثر در ارتباط بین ملتها و نیز با پشتوانهای غنی از متون دلانگیز و نامدار ادبی، کانون توجه بسیاری از مردم جهان است. این امر ما را بر آن میدارد که در جایگاه پاسداران این میراث گرانبها در ترویج و آموزش آن بکوشیم. آموزش زبان فارسی امروزه در کشور ما به امری مهم و مورد توجه نهادهای فرهنگی و آموزشی تبدیل شده است. طبعاً این خدمت فرهنگی با تحقیقات و تلاشهای اهل علم و صاحبان فن به شکلی بهتر و مؤثرتر میتواند صورت بگیرد. سالهاست که برخی از دانشگاهها و نهادها از جمله جامعه المصطفی العالمیه، در داخل و در خارج از ایران به شکلهای گوناگون زبان فارسی را به غیر فارسی زبانان، میآموزند. روشها، کتابها و منابع آموزشی متفاوت و متنوعی نیز برای این کار تهیه و تألیف شده است. با گسترش این امر، امروز آموزش زبان فارسی به کاری تخصصی و درخور اعتنا تبدیل شده است. برای بهرهگیری از تجربۀ استادان و معلمان، بازنگری و بررسی منابع، روشها و متون آموزشی، کمک به افزایش توان علمی استادان آموزش و آنچه میتواند در خدمت ارتقای آموزش زبان فارسی قرار بگیرد، انتشار نشریات علمی ضروری و بایسته است. با توجه به اهمیت آموزش زبان فارسی و علاقهمندان از ملیتهای دیگر، جامعه المصطفی العالمیه به عنوان بزرگترین و مؤثرترین نهاد علمی و فرهنگی در آموزش زبان فارسی، مجلۀ علمی «مطالعات آموزش بین المللی زبان فارسی» را با رویکرد پذیرش مقالات علمی و پژوهشی سامان داده است تا تجربۀ علمی استادان و دیگر فرهیختگان در امر آموزش بین المللی زبان فارسی، در اختیار همگان قرار گیرد. این نشریه علمی، نوشتهها و مقالات علمی و پژوهشی صاحب نظران، استادان، مدرسان و دانشجویان را در موضوعات مرتبط با آموزش بین المللی زبان فارسی و متناسب با اهداف نشریه میپذیرد.
مجله «مطالعات آموزش بینالمللی زبان فارسی» یک نشریه علمی-پژوهشی، داوری شده، دسترسی آزاد و دو فصلنامه به زبان فارسی (با چکیده و منابع انگلیسی) است که با محوریت «آموزش زبان فارسی»، مبتنی بر بررسی روش ها و رویکردهای نوین در آموزش زبان فارسی منتشر نماید. برایناساس، کلیه مقالات حوزه مطالعات آموزش زبان فارسی و زبان شناسی توسط دانشگاه بینالمللی المصطفی (ص) منتشر میشود و تحت حمایت علمی -- قرار دارد. این مجله بینرشتهای به انتشار مقالات پژوهشی اصیل، مقالات مروری و دیگر انواع پژوهشها با رعایت اصول اخلاق پژوهشی و ضوابط دانشگاهی اختصاص دارد.
******************************************************
معرفی مجله
عنوان مجله: مطالعات آموزش بینالمللی زبان فارسی
عنوان انگلیسی مجله: Persian Language International Teaching Studies
صاحب امتیاز: دانشگاه جامعه المصطفی (ص) العالمیه.
ناشر: دانشگاه جامعه المصطفی (ص) العالمیه.
انجمن علمی حامی: --
گروه علمی (موضوعی): علوم انسانی.
زیر گروه: زبان و ادبیات فارسی.
حوزههای موضوعی مجله: آموزش زبان فارسی |آموزش دستور زبان| روشهای تدریس | فناوری آموزشی.
تاریخ آغاز اعتبار: 01 / 01 / 1394 توسط کمیسیون بررسی نشریات علمی کشور
نوع داوری: دوسو ناشناس، گمنام و محرمانه
میانگین بازه زمانی بررسی اولیه مقالات دریافتی: حدود 10 روز.
میانگین بازه زمانی فرایند داوری پذیرش مقالات: 3 تا 4 ماه حداقل دو داور.
درصد پذیرش مقالات: 11 درصد
فاصله انتشار: دوفصلنامه
زبان مجله: فارسی (چکیده مبسوط و منابع به انگلیسی)
نوع مجله: نشریه علمی
درجه اعتبار: علمی
نوع مقالات: پژوهشی و مروری
نوع انتشار: چاپی و الکترونیکی
نوع دسترسی: رایگان (تمام متن)
شاپای چـــــاپی: 25386042
شاپای الکترونیکی: 28211324
شیوه استناددهی: شیوهنامه استنادی APA
تلفن: 32932847 - 025 | زمان تماس ساعت 9 صبح تا 2 عصر.
رایانامه دانشگاهی مجله: Maz.journals@miu.ac.ir.
جیمیل پشتیبان مجله: --
آدرس وبگاه مجله: https://maz.journals.miu.ac.ir/
نشانی مجله: ایران، قم، خیابان معلم، دانشگاه جامعه المصطفی (ص) العالمیه، دفتر مجلات دانشگاه.
هزینه داوری مقاله: ندارد، رایگان.
هزینه پذیرش نهایی و انتشار: هزینه پذیرش نهایی و انتشار: 1/000/000 هزار تومان. بعد از پذیرش نهایی مقاله بایستی مبلغ مذکور جهت هزینههای چاپ واریز شود؛ و در سامانه مجله بارگذاری نماید.
ضریب تأثیر در پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC): مجله جزو نشریات چارک (-) در پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) با ضریب تأثیری معادل - است.
حقمؤلف (کپیرایت) مقالات: مجله تابع قوانین بینالمللی حق نشر همگانی کرییتیو کامنز (CC BY) است. حقمؤلف مقالات از آن نویسندگان است و نویسندگان مالک و صاحب حقمؤلف اثر خود هستند.
نوع دسترسی: دسترسی آزاد به مقالات مجله «مطالعات آموزش بینالمللی زبان فارسی» بر اساس مجوز کرییتیو کامنز (CC BY)
کمیته بینالمللی اخلاق نشر (کوپ): مجله «مطالعات آموزش بینالمللی زبان فارسی» با احترام به قوانین اخلاق نشر، تابع راهنماها، اصول و قوانین کمیتۀ اخلاق در انتشار (COPE) است و از آییننامۀ اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در آثار علمی پیروی میکند.
سیاست مبارزه با سرقت ادبی و همانندجویی: بر اساس قرارداد با شرکت سیناوب تمامی مقالات ارسالی به مجله «مطالعات آموزش بینالمللی زبان فارسی» قبل از ورود به فرایند داوری از طریق نرمافزارهای مشابهتیاب، همانندجو، همتایاب، همیاب و سمیمنور بررسی خواهند شد.
نکات قابل توجه نویسندگان: مجله بعد از داوری و برای چاپ مقاله، هزینه دریافت خواهد کرد؛ اما بازنشر اطلاعات در این پایگاه با ذکر منبع آزاد است. با توجه به درخواست کمیسیون نشریات علمی کشور، ثبت و نمایش شناسه رایگان ORCID و استفاده از رایانامه دانشگاهی یا سازمانی برای نویسندگان مقالات الزامی است. بنابراین، از نویسندگان محترم درخواست میشود قبل از ارسال مقاله به مجله نسبت به اخذ کد شناسه پژوهشگر ORCID و رایانامه دانشگاهی/سازمانی اقدام نمایند.
نویسنده مسئول مکاتبات: نویسنده مسئول مقاله بایستی حتماً عضو هیئت علمی یک دانشگاه، مرکز یا پژوهشگاه باشد و مقاله حتماً توسط وی به مجله ارسال شود، و یا نامه تأییدیه مکتوب وی و فرمهای ذیل همراه مقاله ارسال شود.
فایلها و فرمهای لازم: چهار فایل ضروری که باید از طریق سامانۀ دریافت مقالهها ارسال شوند: ۱. فایل اصلی مقاله (بدون نام نویسندگان و با رعایت راهنمای نویسندگان و در قالب مقالات مجله)، ۲. فایل صفحه عنوان شامل مشخصات نویسندگان؛ ۳. فرم تعهدنامه نویسندگان (باید شامل عنوان مقاله و نام و نام خانوادگی تمام نویسندگان باشد و به امضای همه نویسندگان رسیده باشد)؛ ۴. فرم تضاد منافع (باید توسط نویسنده مسئول امضاء و به همراه فایل مقاله بارگذاری شود)؛ و 5. نامه پشتیبان.
قالب مقالات مجله: نسخه نهایی مقاله بعد از طی کردن مراحل داوری و پذیرش مقاله بایستی در قالب مقالات مجله ارسال شود. در غیر این صورت ترتیب اثر داده نخواهد شد.
******************************************************
سید حسین رضویان؛ حامد طهماسبی
محمدرضا طلابی؛ رضامراد صحرایی
نوید اعطار شرقی؛ شهره السادات سجادی؛ زهرا دهقان قجور
رقیه ابراهیمی شهرآباد؛ زهره تقوی؛ اشکان مصطفی پور
مریم اکثیری؛ لیلا گل پور؛ رجب اسفندیاری
تعداد دورهها | 9 |
تعداد شمارهها | 16 |
تعداد مقالات | 107 |
تعداد نویسندگان | 162 |
تعداد مشاهده مقاله | 29,071 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 23,527 |
نسبت مشاهده بر مقاله | 271.69 |
نسبت دریافت فایل بر مقاله | 219.88 |
----------------------------------------- | |
تعداد مقالات ارسال شده | 114 |
تعداد مقالات رد شده | 38 |
تعداد مقالات پذیرفته شده | 47 |
تعداد پایگاه های نمایه شده | 11 |
تعداد داوران | 304 |